SAÇ DÖKÜLMELERİNİN SEBEBİ VE ÇÖZÜMLERİ

by - Eylül 05, 2014

Merhabalaar,


Yazılar seyrekleşmeye başladı, bu kız vazgeçti heralde yazmaktan diye düşünmeyin artık buralardayım. Bir daha postların arası bu kadar uzun olmayacak hemde arkadaşım.

Lafı daha fazla uzatmadan konuya giriyim en iyisi ben; SAÇIM ÇOK DÖKÜLÜYOR.


Beni bir korku aldı kel kalıcam diye inanmazsınız. Allah'ım elimi her saçıma attığımda birsürü saç geliyor. Saçımı taramaya korkuyorum resmen.

Bende gittim işin uzmanıyla konuştum. Kimle konuştum biliyormusun? Perukçuyla...

Saç işiyle uğraşıyorlar, heralde onlar bilicek bu işi. Dalga geçtiğini duyar gibiyim benimle?

Zaten bildiğiniz gibi günde 60 ile 100 tel saçın dökülmesi normal. Bu yaz aylarına saçın denizden, güneşten yıpranmasıyla tel sayısı biraz daha artabiliyor.

NOT:  Deniz, güneş aksine bu sıcaklarda kafa derimizin dahada terlemesi buna sebep tabiki.

Bir kere son 1 ayda sac dökülmeniz dahada arttıysa korkmaya gerek yok, mevsime bağlı dökülmelermiş bunlar.

Kasım ayına kadar gözlemleyin saçlarınızı. Kasım ayında saçınızın dökülmesi normale döndüyse, demekki yukarıda saydığım sebeplerden. Eğer hala fazla dökülüyor ise kan testi yaptırmak gerekiyor, belki bi vitaminin eksikliğinden kaynaklanıyordur.

Bir diğer test yolu ise 60 tel saçınızı alıyorsunuz. Üşenmeyin hadi sayın 60 tel. Ayırdığınız tutamdan 6-8 tel saç dökülüyorsa normal, 15den fazlaysa hadi doktora.

Ve çok sık olmamakla birlikte arada şampuanınızı değiştirmelisiniz.

NOT: Asla ama asla ikisi bir arada şampuan kullanmamalısınız.

NOT: Saç kremini saç diplerine değdirmemelisiniz.

NOT: Aklınıza bulunsun Elseve, blendax yaz şampuanı değilmiş, bu aylarda daha fazla saç döküyormuş. Dove kullanmayı denememi söylediler.

Umarım faydalı olmuştur.
Sevgilerlee.

Diğer Yayınlar

16 yorum

  1. bende yazın artış oldu biraz daha gözlemlemeye devam etsem iyi olucak :/

    YanıtlaSil
  2. Evet en azından kasım ayına kadar gözlemleyip öyle önlem almak gerekir :))

    YanıtlaSil
  3. Benim saçımda egzema var bir türlü kurtalamadım. Egzema azalıyor ama dökülme sürüyor bir öneriniz varmı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Egzama ve dökülme sebebinin aynı şeye dayandığını düşünmüyorum fakat doktora görünmenizde fayda var gibi görünüyor :)

      Sil
  4. Gerçekten saç dökülmesi, belirli bir yaştan sonra kadın erkek için büyük sıkıntı. Ben saç dökülmesinde en önemli sebebin ırsı olduğu düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öncelikle genlerle alakalı bir durum, sonra ise yaşa bağlı olarak artış gösteriyor.

      Sil
  5. Bende de ırsi saç dökülmesi var başlarda takmıyordum ama iş çığırından çıkınca insan arada bi dertleniyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız, saç dökülmenizi kamufle etmek isterseniz http://dilarapekerr.blogspot.com.tr/2017/05/loreal-magic-retouch_1.html yazımı okuyabilirsiniz :)

      Sil
  6. teşekkürler dilara hanım bu aralar benim saçımda dökülüyor korkmaya başladım bende

    YanıtlaSil
  7. Bahsettiğim testi uygulayınız :)

    YanıtlaSil
  8. Devam abllaaa devaaaaööö :)))

    YanıtlaSil
  9. Saç dökülmesi muzdaribi değilim ama yine de teşekkürler...

    YanıtlaSil
  10. Benim saçlarım çok dökülüyor fakat bir o kadar da sık saçlarım. Şimdilik şikayetçi değilimde yaş ilerlediğinde dökülme devam ederse sıkıntı olucak..

    YanıtlaSil