EN KOLAY COOKİES TARİFİ

by - Nisan 26, 2015

Merhabalaar,

Beni instagramdan takip edenleriniz hatırlıyordur mutlaka. Geçenlerde kendimce evdeki malzemelerle bir cookies/kurabiye yaptım. Beklediğimden çok daha güzel bir tad çıktı ortaya. Paylaşımı yaptıktan sonra özelden ve yorum olarak tarifini isteyen çok kişi oldu. Açıkçası verebileceğim tam bir tarif olmadığından burada anlatmak istedim.

Malzemeler;

- Yumurta
- Tereyağ
- Un
- Şeker
- Kakao
- Vanilya
- Caramio çikolata 


Yapılışı;

2 tatlı kaşığı kadar tereyağını kabın içine koydum. 1 adet yumurtanın sarısını ayırdım. Tereyağı ile yumurtanın beyazını, tereyağı yumuşayıncaya kadar çırptım. Üzerine küçük bir su bardağı kadar şeker ilave ettim ve köpürene kadar çırptım. Yumurtanın sarısını, 1 paket vanilyayı ve göz kararı biraz kakaoyu da karışıma ekledim. Şekeri eklediğim su bardağıyla, 1 bardak un ilave ettim. Mikserle karıştırılacak kıvamda bir hamur oluyor. Daha sonra 15 dakika kadar buzdolabında beklettim. Fırını 180 dereceye ayarladım. Yağladığım tepsiye, küçük parçalar halinde dizdim. 2 boğum caramio çikolatayı parçaladım ve hamurun üzerine bastırmadan koydum. Fırına koymadan 5 dakika öncesinde fırını ısıttım ve fırını 20 dakikaya ayarladım.

Sonuç;

O küçük parçalar kocaman birer cookies/kurabiye oldular. O yüzden ya büyük tepsi kullanın yada küçük parçalar halinde yapın :))

NOT: Caramio'yu fazla koymayın çünkü içindeki karamel yanık tadı verebilir.

NOT: Kurabiyeleri sıcakken tepsiden çıkarın, soğudukça kıtırlaştığı için servis sırasında parçalanabilir

Diğer Yayınlar

8 yorum

  1. Çok lezzetli gözüküyor hemen denemeliyim.

    YanıtlaSil
  2. kurabiye yemektem ve yapmaktan zevk alan birisi olarak bu pratik tarifini deneyeceğim, kim demiş erkekler COOKİES yapamaz diye...

    YanıtlaSil
  3. şekilci değilsiniz anladığım kadarıyla :) biraz şekil verseniz keşke kurabiyelere. elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. lezzetli görünüyor hemen yapıyım :D

    YanıtlaSil